maandag 15 september 2014

Nieuwe week, nieuwe start

Het is nu 9.20 en ik moet over 40 minuten weg om naar college te gaan. Ik heb er gewoon zin in. De artikelen zijn nog niet gelezen maar ik heb wel iets anders waardoor ik nu meer de neiging heb netjes dingen te gaan doen in plaats van alleen maar te computeren. Namelijk het programma Cold Turkey. Deze blokkeert bepaalde (zelf in te stellen) sites op bepaalde (zelf in te stellen) tijden. En dat kan je voor een volledige week doen en tijdens die week kan je er alleen nog meer blokkeren en niet minder.

Voor ma/wo/vr heb ik geen blokkade van: 0.00-9.00, 12.30-14.00 en 17.00-21.30
Voor di/do heb ik geen blokkade van 0.00-8.00, 10.30-12.00 en 17.00-21.30

En dan blokkeer ik het hondenforum, bokt, facebook, twitter en veeteeltforum. Mijn grootste tijdsverdrijven. En dus ben ik nu aan het bloggen.

Vanmorgen heb ik eerst mijn haar gewassen, dat was er gisteren niet meer van gekomen. Toen ook direct gewogen, vorige week begonnen en het was blijkbaar toch beter gegaan dan ik dacht, -1.5kg. Deze week er nog verder tegenaan.

Gisteren ben ik druk bezig geweest allerlei voedingsmiddelen in een excel-bestand te zetten en naast de kcal/eiwit/vet/koolhydraat/suiker per 100g, maak ik dan ook een paar kolommen met daarin het gewicht dat ik van dat product eet, met daarnaast hoeveel kcal/eiwit/vet/khd/skr dat dan is voor die hoeveelheid. Onderaan telt hij het allemaal op en dan probeer ik een calorieverhouding te hebben van 30-40% eiwit (4kcal/g), 30-40% vet (9kcal/g) en 30-40% khd. Dat is best nog een beetje puzzelen, want je krijgt gemakkelijk te veel khd'en binnen. Maar het was deze ronde heel aardig gelukt. Uiteindelijk heb ik het toch nog wat aangepast waardoor ik toch op 42% khd uit kwam, maar goed, dat is beginnersschuiven (31% eiwit, 27% vet, 42% khd en 21% suiker).

Straks weer een stukje gaan puzzelen, want voor morgen moet ik nog samen stellen. Het is deze ronde veel minder werk doordat ik een hoop al gewoon heb staan. Gisteren moest ik alle producten er ook nog in zetten. Qua kcal kwam ik voor vandaag uit op 1711 kcal. Het doel is 1500, met een marge van 1300-1700, maar voor een eerste dag ben ik heel tevreden.

Goed, de doelen:
9: tot het goede gewicht afvallen. Startgewicht was 93.5kg, eerste streefgewicht 75kg. -1.5/-18.5 is huidige stand
10: rijbewijs halen is gebeurd. En ondertussen cross ik lekker rond. Ik rij een hoop kilometers, al merk ik wel dat ik nog wel de ervaring mis. Gisteren per ongeluk een close call gehad, maar gelukkig goed gegaan.
16.100: eiersnijder gekocht om die aardbeien zo netjes te snijden

21: nu op 134/300 woorden voor Frans
22: opgegeven voor de duolingo Russisch, verwachting is dat deze voorjaar 2015 uitkomt. Als ik die netjes volg, verwacht ik voor het einde van het jaar een kinderboekje te kunnen gaan lezen.
26: Gymnasium des Pferdes uitgelezen

34: ik heb mijn matje teruggevraagd die ik had uitgeleend aan iemand om een andere challenge te doen en zojuist mijn eerste dag voltooid. 20 seconde planken. Morgen nogmaals 20 sec. en dan 2 dagen 30 sec. Ik voeg het plaatje wel toe.

30 Day Plank Challenge Fitness Workout Chart

Dat dag 6 een rustdag is, komt me heel gunstig uit. Want dat is precies op een zaterdag. Dan werk ik vaak bij mijn ouders.

38: Done! Van zondag tot zaterdag netjes alleen de trap genomen. Gisteren dus maar het afval weggebracht. Want zeker het gft was best hard nodig.

45: 4/144 kleurplaten gekleurd
50: Bijna rond, nog geen dag gemist. 21 augustus ben ik begonnen. De foto van gisteren:



Gelukkig niet de enige nooduitgang








51: Weer een blog erbij. Nummer 17 al weer.

60: eet minimaal 2 stuks fruit per dag. Gezien er in mijn smoothies 5 stuks fruit gaan (banaan, kiwi, appel, sinaasappel en aardbei), heb ik dit gehaald als ik 2 flesjes (v.d. 4) drink. De eerste heb ik al leeg. Straks nog eentje.
64: proef 10 soorten thee. Dat hoeven geen nieuwe theesoorten te zijn. Ik had Fruit fusion kers/zwarte bes al staan, dat was een nieuwe. Deze keer is het Groene thee. Dat is een oudje. Maar wel nu 2 op de teller.

72: ik heb uitgezocht hoe ik aan een kaartje moet komen.

77: Nu 17k/1000k. Ik moet nog wel een beetje doorwerken daaraan. Vanmiddag weer een stuk(je).

En dat waren ze. Aan de rest van de doelen heb ik afgelopen week niks gedaan. Maar goed, ik mag er 1 afstrepen. 1 nadert zijn einde (#50) en allerlei anderen ben ik mee begonnen of verder mee gegaan. Ik ben heel tevreden.

Het is nu 9.58, dus het wordt tijd om naar college te gaan. Tot de volgende keer.

Groetjes, Domor.

Geen opmerkingen: